Skip to content

SYNPUNKTER OCH KLAGOMÅL

Synpunkter och klagomål

Du kan lämna synpunkter eller klaga om du inte är nöjd med den vård du har fått eller tycker att det har skett något felaktigt. Dina synpunkter kan till exempel gälla behandling, bemötande, tillgänglighet eller kommunikationen med vården. Du kan också komma med förslag på hur vården kan bli bättre eller berätta om du är särskilt nöjd med något.

Lämna synpunkter direkt till mottagning

  1. Du som är skriven i Dalarna kan lämna synpunkter och klagomål till vården genom att logga in via 1177.se/Dalarna
  2. Klicka på ”visa mer” i E-tjänster rutan.
  3. Klicka på tjänsten ”Synpunkter och klagomål”.
  4. Klicka på ”Kontakta mottagning”
  5. Sök fram mottagningen som du har synpunkter på. Fyll i formuläret. Dina synpunkter skickas sedan till den mottagning som du har valt.
  6. Du får ett meddelande i din inkorg som bekräftar att dina synpunkter är skickade.  
  7. Om du önskar en avisering via mejl eller sms när det finns ett nytt meddelande behöver du ange ditt telefonnummer eller din e-postadress under inställningar.

Du som inte är skriven i Dalarna kan lämna dina synpunkter via patientnämnden

Via telefon: 023-49 01 00

Du kan ringa mellan kl 6:00–22:00 (alla dagar utom storhelger). Du får en uppringningstid då vi kontaktar dig. 

Via blankett

Du kan även skriva ut blanketten ”Anmälan synpunkter på vården” som finns nedan och skicka via post till Patientnämnden Dalarna, Box 712, 791 29 Falun. Om du önskar vara anonym kan du fylla i blanketten och utelämna personuppgifter.


 

Anmälan synpunkter på vården (pdf, 2 sidor)

Läs mer på 1177


 

Synpunkter och klagomål

Öppettider 

 
Vårdcentralen

Måndag – Fredag

07,30-17,00

Företagshälsovården

Måndag – Fredag

08,00 – 16,00

 

T: 0226 – 800 70

Markusgatan 17, 77430 Avesta