VC AvestaHälsan

Vårdcentral AvestaHälsan har funnits sedan 2012 och har idag drygt 7500 listade patienter som stadigt ökar varje månad. Hos oss arbetar distriktsläkare, ST-läkare, AT-läkare, fysioterapeuter, barnmorskor, BVC-sköterskor, distriktssköterskor med olika profilområden såsom diabetes, antikoagulantia, inkontinens, astma/KOL och missbruk och rehabkoordinator. Vi har även rådgivningssköterskor, medicinska sekreterare, psykoterapeut samt undersköterskor och eget lab. Läs gärna mer om vilka vi är och vad vi gör på http://avestahalsan.se/vardcentralen/

FHV AvestaHälsan

AvestaHälsan startades som företagshälsovård i mitten av 1970-talet och har idag drygt 180 anslutna stora och små företagskunder med tillsammans över 5 000 anställda. Vi verkar lokalt inom södra Dalarna och norra Västmanland. Vi tillhandahåller företagsläkare, företagssköterskor, ergonom, sjukgymnaster, beteendevetare och arbetsmiljöingenjör.
Läs gärna mer om vår verksamhet och oss som arbetar här på http://foretag.avestahalsan.se/

AvestaHälsan ska aktivt bidra till Sveriges bästa lokala sjukvårdssystem, vara en naturlig partner till de lokala arbetsgivarna, både offentliga och privata, med en låg tröskel till kontakt. Vi erbjuder allt från hälsokontroller, körkortsintyg och lagstadgade hälsoundersökningar till omfattande arbetsmiljöutredningar och rehabiliteringsåtgärder. Utöver detta bedriver vi ett flertal kurser, hälsofrämjande insatser och utbildningar samt erbjuder ledningsstöd inom systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) till företag och organisationer. Vi är även lokal underleverantör till flera rikstäckande företagshälsor och medlem i Sveriges Företagshälsor.

RECEPTIONIST

Vi söker en receptionist på heltid med tillsättning så snart som möjligt under hösten 2020.

Avestahälsan är mitt uppe i att utveckla verksamheten både vad gäller våra lokaler och bemanning för att möta framtidens behov hos både våra listade patienter på vårdcentralen och kunder på företagshälsovården. Därför söker vi nu ännu en medarbetare till vårt härliga gäng.

Som receptionist hos oss är du en mycket viktig del av verksamheten, den första de allra flesta kommer träffa när de kommer till oss! Tjänsten erbjuder omväxlande arbetsuppgifter och en fin arbetsgemenskap. Utöver själva receptionsuppgifterna, som utgör huvuddelen av arbetsuppdraget, ingår även en del administrativa uppgifter som fakturering mm. Beroende på grundprofession (undersköterska eller medicinsk sekreterare) kommer även arbete inom dessa områden ingå delvis.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du bör ha god förmåga och erfarenhet av att samverka så väl internt som externt. Du har intresse för att delta i mottagningens utvecklingsarbete. Tjänsten innefattar mycket arbete i flera olika IT- och journalsystem (TakeCare, 3Q, Visma m fl) så god IT-vana är viktigt.

Är du undersköterska eller medicinsk sekreterare och nyfiken på bli receptionist hos oss?
Tveka då inte att snarast maila oss på sokjobb@avestahalsan.se, gärna med ett personligt brev och CV. Kontakta gärna även receptionist Kristin om du vill veta mer om hur vi har det och vad arbetet hos oss innebär. Intervjuer och tillsättning kommer att ske fortlöpande.

Kristin Henriksson, receptionist. kristin.henriksson@regiondalarna.se
Marcus Carlsson, VD & specialistläkare. marcus.carlsson@avestahalsan.se 070-350 06 32

Varmt välkommen till oss på AvestaHälsan!